ΜΙΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟ 1948
Η Longchamp από τον Philippe Cassegrain
Για τον Philippe Cassegrain, ο οίκος Longchamp είναι κάτι περισσότερο από μια παρέα, είναι μια οικογενειακή περιπέτεια.
Γεννημένος το 1937, ο Philippe ήταν 11 ετών όταν ο πατέρας του ίδρυσε τη Longchamp το 1948. Καθώς η μάρκα γιορτάζει την 70η επέτειό της, μοιράζεται τις αναμνήσεις του από την πρώτη δεκαετία ίδρυσης, από τις πρώτες μέρες έως τα ιδρυτικά χαρακτηριστικά που αποτελούν την ουσία της Longchamp. «Εκείνη την εποχή, δεν πηγαίναμε στο σχολείο τις Πέμπτες, οπότε φτιάχναμε τσιγαροθήκες ή διαβατήρια: για παράδειγμα· είχα μια μικρή μηχανή επιχρύσωσης για να σημαδέψω το Longchamp με φύλλα χρυσού».
Η παριζιάνικη πνοή 1948
1η Φεβρουαρίου 1948: Ο Jean Cassegrain δημιουργεί τη Longchamp και θέτει τα θεμέλια για μια περιπέτεια γαλλικών δερμάτινων ειδών.
Τοποθετημένος στην καρδιά του Παρισιού, ο οίκος βρίσκεται σε ιδανική τοποθεσία: "Βρισκόταν στη λεωφόρο Poissonnière, στο δεύτερο διαμέρισμα. Στους πρόποδες του κτιρίου βρισκόταν το σιβέτ. Ήταν το μέρος για να πάτε τότε! Ήταν μια πολυσύχναστη αγορά. Ήταν μια σημαντική ανακάλυψη, από την Place de la République μέχρι τη Madeleine. Τα Ηλύσια Πεδία μόλις που υπήρχαν...» θυμάται ο Philippe Cassegrain.
Επέκταση & Μοντερνισμός
Από την αρχή, ο οίκος έδωσε τον τόνο δημιουργώντας έναν πολυτελή σωλήνα με επένδυση από δέρμα.
Ο Jean Cassegrain εδραιώνει τη φήμη της Longchamp πουλώντας αγαθά τόσο στη διεθνή πελατεία που περιπλανιέται στις Grands Boulevards όσο και στους Παριζιάνους που συχνάζουν στα θέατρα της πρωτεύουσας. Η επιτυχία της Longchamp έχει τέσσερις λέξεις: δημιουργία, ποιότητα, δουλειά, εξυπηρέτηση.
Η Έκθεση του Παρισιού
Ο Jean Cassegrain επιλέγει δέρματα κροκόδειλου και σαύρας και περιβάλλεται από τους καλύτερους τεχνίτες.
Παρουσιάζει αυτή τη νέα συλλογή για πρώτη φορά την 1η Μαΐου 1948 στην Έκθεση του Παρισιού, ένα σημαντικό σημείο συνάντησης για τις καινοτομίες όπου τα πολυτελή σπίτια επιστρέφουν ανυπόμονα μετά τον πόλεμο. Ο Philippe θυμάται: «Ο πατέρας μου καλωσόριζε πελάτες από όλο τον κόσμο στο περίπτερο του, με περιέργεια να ανακαλύψει τις τελευταίες καινοτομίες και τα ανερχόμενα στυλ μόδας. Είναι απαραίτητο να κατανοήσουμε το πλαίσιο: αυτή ήταν η χρονιά που το κοινό ανακάλυψε τις πρώτες τηλεοπτικές συσκευές και λειτούργησαν - μια επανάσταση! ”
Έμπνευση του λογοτύπου
Κατά τις καθημερινές του βόλτες μεταξύ του σπιτιού του και του κέντρου του Παρισιού, ο Jean Cassegrain απολαμβάνει τη θέα ενός από τους τελευταίους «μύλους» της πρωτεύουσας.
Φωλιασμένος στο τέλος του ιππόδρομου Longchamp, αρχίζει να παίζει με τον ήχο του επώνυμού του, που θυμίζει φρεζάρισμα - "cass-grain:" κυριολεκτικά "seed-breaker" - και το συνδέει με τον κόσμο της σελοποιίας για τον οποίο σχεδιάζει τις δικές του συλλογές. Αντλώντας από την έμπνευσή του, ο Jean Cassegrain αναθέτει στην Turenne Chevallereau να σχεδιάσει το σύμβολο από το οποίο ο οίκος δεν θα ξεφύγει ποτέ. Η κίνηση ενός αλόγου που καλπάζει, σύμβολο κομψότητας, γεννά αυτό που θα γινόταν το έμβλημα του οίκου.
Ταξίδια & ανακαλύψεις
Ο Jean Cassegrain βλέπει μια ευκαιρία και την αρπάζει: είναι καιρός ο μεγαλύτερος γιος του να ανακαλύψει μέρη και να μάθει νέους πολιτισμούς.
Σε ηλικία 16 ετών, ο νεαρός Philippe επιβιβάζεται σε ένα πλοίο Union-Castle για την Αφρική. Την επόμενη χρονιά, το 1954, όταν γίνεται 17 ετών, ο Philippe ταξιδεύει για πρώτη φορά στο Χονγκ Κονγκ. Μετά τα αφρικανικά και ασιατικά ταξίδια του, ακολουθεί ένα ταξίδι στη Βόρεια Αμερική. Για τρία συνεχόμενα χρόνια, ο Philippe ταξιδεύει εκεί τακτικά και θέτει τα θεμέλια του οίκου.
Η άνοδος με τον Orly
Ήδη από τη δεκαετία του 1950, ο τερματικός σταθμός του αεροδρομίου Orly Sud αποτελεί παράδειγμα μιας αξιοσημείωτης επανάστασης.
Ο τερματικός σταθμός προσελκύει όχι μόνο ταξιδιώτες, αλλά και τουρίστες που έρχονται να δουν τα αεροπλάνα να απογειώνονται από τις ανοιχτές βεράντες του και ελπίζουν να συναντήσουν την Audrey Hepburn, την Greta Garbo, τη Romy Schneider. , ή τον Ρέι Τσαρλς που επέλεξε τον Orly για να δώσει τις παριζιάνικες συνεντεύξεις του. Ο Philippe θυμάται: "Πολύ νωρίς ο πατέρας μου έστησε ένα περίπτερο Longchamp στον Orly, παρουσιάζοντας βαλίτσες. Άνοιξα το πρώτο κατάστημα. Ήταν μια περιπέτεια. Στις επτά το πρωί, πουλούσα ήδη πολλές αποσκευές και το απόγευμα, ήμουν στο γραφείο."
THE 70'S
Η Longchamp αποθεώνει τη γυναίκα
Το 1971, ο Philippe Cassegrain σχεδιάζει την πρώτη του τσάντα για γυναίκες και λανσάρει τη σειρά δερμάτινων ειδών Longchamp, η οποία γνώρισε μεγάλη επιτυχία στην Ιαπωνία.
Άνοιγμα του πρώτου κεντρικού καταστήματος
Η Longchamp εισέρχεται στον κόσμο του λιανικού εμπορίου με το άνοιγμα του πρώτου της κεντρικού καταστήματος το 1988, στο 390 της οδού Saint-Honoré, στην καρδιά του Παρισιού, της παγκόσμιας πρωτεύουσας της μόδας.
Την εμβληματική αυτή τοποθεσία επέλεξε η Michèle Cassegrain, σύζυγος του Philippe και επικεφαλής των Longchamp Boutiques. Στη συνέχεια, με οδηγό αυτό το πρώτο flagship κατάστημα, ανέλαβε να καθοδηγήσει μια εντυπωσιακή ανάπτυξη του δικτύου διανομής, το οποίο σήμερα περιλαμβάνει 300 καταστήματα με την υπογραφή Longchamp.
Le Pliage: Η τσάντα-σύμβολο που κατέκτησε τον κόσμο
Le Pliage: Η ελαφρότητα στο σχεδιασμό παραμένει μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για τους κατασκευαστές δερμάτινων ειδών. Πώς παντρεύεται η ανάλαφρη αίσθηση ενός φτερού με την αντοχή και τη λειτουργικότητα μιας τσάντας;
Η λύση έμοιαζε αδύνατη στις αρχές της δεκαετίας του ’90. Όμως τα μυστήρια της αριθμητικής κέντρισαν την περιέργεια του Cassegrain... γιατί κάθε ακατόρθωτο έργο δεν έκανε τίποτε άλλο παρά να ωθεί τους τεχνίτες να εξελίξουν ακόμη περισσότερο το savoir-faire του Οίκου. Και έτσι γεννήθηκε το Le Pliage.
Μια εμβληματική σειρά που θα άλλαζε για πάντα την ιστορία του Οίκου.
Μια νέα αρχιτεκτονική υπογραφή
Το 2017, η Longchamp παρουσιάζει τη νέα της “Prismatic” οπτική υπογραφή, στο κατάστημα-ορόσημο του Kerry Centre στη Σαγκάη.
Το 2017, το ξεχωριστό αυτό concept κάνει ξανά την εμφάνισή του με το άνοιγμα του flagship καταστήματος του Οίκου στην Omotesando του Τόκιο. Έναν χρόνο αργότερα, το 2018, η νέα αυτή υπογραφή κοσμεί την εντυπωσιακή πρόσοψη του flagship καταστήματος στην Πέμπτη Λεωφόρο της Νέας Υόρκης.
Longchamp, μια οικογενειακή ιστορία
Το να περιγράψεις τη Longchamp, σημαίνει να γράψεις μια οικογενειακή ιστορία.
Αυτή της οικογένειας Cassegrain, που κληρονόμησε το πάθος για το δέρμα και τη δημιουργικότητα από τον ιδρυτή του Οίκου: Philippe Cassegrain. Σήμερα, ο Οίκος βρίσκεται στα χέρια της τρίτης γενιάς της οικογένειας Cassegrain: ο μεγαλύτερος γιος του, Jean είναι ο Διευθύνων Σύμβουλος, η κόρη του, Sophie Delafontaine, η δημιουργική διευθύντρια και ο μικρότερος γιος του, Olivier, ηγείται της ανάπτυξης αμερικανικών μπουτίκ της μάρκας.